Μια απόφαση-ορόσημο εξέδωσε το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ), θωρακίζοντας το δικαίωμα των εκδοτών και των δημοσιογράφων να αμείβονται δίκαια από τις μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες.
Η απόφαση, που προέκυψε από τη δικαστική διαμάχη της Meta με την ιταλική ρυθμιστική αρχή (AGCOM), ξεκαθαρίζει ότι οι πλατφόρμες δεν μπορούν να χρησιμοποιούν δημοσιογραφικό περιεχόμενο χωρίς προηγούμενη άδεια και οικονομικό αντάλλαγμα.
Το Δικαστήριο αναγνώρισε στις εθνικές αρχές το δικαίωμα να παρεμβαίνουν και να επιβάλλουν κυρώσεις, διασφαλίζοντας ότι οι πλατφόρμες θα διαπραγματεύονται με διαφάνεια.
Η εξέλιξη αυτή αφορά άμεσα και την Ελλάδα, καθώς ο ΟΣΔΕΛ επισημαίνει ότι το ελληνικό δίκαιο ακολουθεί το ιταλικό μοντέλο. Ωστόσο, ο διευθυντής του Οργανισμού, Γιωργανδρέας Ζάννος, υπογραμμίζει το εξής: παρά την ευρωπαϊκή δικαίωση, στην Ελλάδα εκκρεμεί ακόμα ο κανονισμός της ΕΕΤΤ που θα καθορίσει τον τρόπο υπολογισμού της αμοιβής, τέσσερα χρόνια μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου.