Αντιδράσεις κατά Καχριμάνη για το άνοιγμα των κινητών

Πολλές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η δημόσια δήλωση του Περιφερειάρχη Ηπείρου, Αλέξανδρου Καχριμάνη, κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στις 19 Μαΐου. Με αφορμή βανδαλισμούς και συνθήματα στο οδικό έργο Πλάκα–Μονολίθι στα Τζουμέρκα, ο κ. Καχριμάνης υποστήριξε ότι ζήτησε από την αστυνομία το «άνοιγμα» των κινητών τηλεφώνων όσων πέρασαν από την περιοχή, προσθέτοντας ότι η κεντρική υπηρεσία έχει ήδη παραδώσει τα σχετικά στοιχεία.

Η αντιπολίτευση, μέσω της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» με επικεφαλής τον Γιάννη Στέφο, παρενέβη άμεσα με σκληρή ανακοίνωση, ζητώντας επίσημες διευκρινίσεις.

«Στο πλαίσιο της συζήτησης στη συνεδρίαση της 19ης Μαΐου του Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου για τα προβλήματα στο έργο του δρόμου Πλάκα–Μονολίθι, διατυπώθηκε δημόσια από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου δήλωση περί «ανοίγματος κινητών τηλεφώνων», με αφορμή συνθήματα που γράφτηκαν στα Τζουμέρκα και φθορές που προκλήθηκαν σε μηχανήματα του έργου.

Ο κ. Καχριμάνης ανέφερε ότι «ζήτησε από την αστυνομία να ανοίξουν τα κινητά όσων πέρασαν από την περιοχή» και ότι «ήδη αυτό το έδωσε η κεντρική υπηρεσία και θα ξέρουμε ποιος ήταν αυτός που πέρασε και έκανε αυτές τις ιστορίες».

Η συγκεκριμένη δήλωση προκαλεί σοβαρά ερωτήματα και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ως κάτι απλό.
Το απόρρητο των επικοινωνιών προστατεύεται από το άρθρο 19 του Συντάγματος και οποιαδήποτε πρόσβαση σε τηλεπικοινωνιακά δεδομένα ή δεδομένα τοποθεσίας πολιτών προϋποθέτει αυστηρή νόμιμη διαδικασία και διατάσσεται αποκλειστικά από αρμόδια δικαστική αρχή.

Οι δημόσιες τοποθετήσεις οφείλουν να είναι σαφείς και θεσμικά υπεύθυνες, ιδιαίτερα όταν αφορούν ζητήματα που άπτονται θεμελιωδών δικαιωμάτων και ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.

Για τον λόγο αυτό απαιτούνται άμεσες και επίσημες διευκρινίσεις για το θέμα από τις αρμόδιες αρχές».