Σε ουσιαστική εμβάθυνση της συνεργασίας τους προχωρούν ο Δήμος Ιωαννιτών και ο αδελφοποιημένος Δήμος Σβέρτε της Γερμανίας, μέσα από την επίσκεψη πολυμελούς αποστολής από τη γερμανική πόλη στα Ιωάννινα, με επικεφαλής τον ελληνικής καταγωγής Δήμαρχο Σβέρτε, Δημήτρη Αξιούργο.

Η γερμανική αποστολή, η οποία αποτελείται από δημοτικούς συμβούλους, υπηρεσιακά στελέχη και πολίτες, βρίσκεται στην περιοχή από το προηγούμενο Σάββατο και συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Ιωαννίνων, Θωμά Μπέγκα, καθώς και με τοπικούς φορείς, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρούς δεσμούς που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια μεταξύ των δύο δήμων.

Στο πλαίσιο αυτό, τα μέλη της αποστολής έγιναν δεκτά στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου από τους αντιδημάρχους Σοφία Μαρκούλα, Χρήστο Τάτση, Πέτρο Παλάσχα, Μηνά Πασχόπουλο και Στέφανο Σίντο, ενώ μετά την ξενάγησή τους στο Δημαρχείο ακολούθησε διευρυμένη συνάντηση εργασίας με αντικείμενο τη διεύρυνση της συνεργασίας.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, οι Γερμανοί φιλοξενούμενοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα Ιωάννινα και την ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου, επισκεπτόμενοι μεταξύ άλλων τα Ζαγοροχώρια, την Πάργα και το μαρτυρικό χωριό των Λιγκιάδων, όπου πραγματοποιήθηκε συγκινητική αναφορά στη μνήμη των θυμάτων της ναζιστικής θηριωδίας.

Ο Δήμαρχος του Σβέρτε, Δημήτρης Αξιούργος, εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίησή του για τη θερμή φιλοξενία, τονίζοντας ότι όλοι οι συμμετέχοντες θα επιστρέψουν στη Γερμανία μεταφέροντας τις καλύτερες εντυπώσεις.

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Χρήστος Τάτσης, υπογράμμισε ότι η αδελφοποίηση των δύο δήμων αποκτά πλέον πιο ουσιαστικό περιεχόμενο, με στόχο την ανάπτυξη συνεργασιών σε τομείς όπως ο αθλητισμός, η κοινωνική πολιτική, ο πολιτισμός, η εκπαίδευση και ο τουρισμός, μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών.

Στη συνάντηση εργασίας που ακολούθησε μεταξύ των αρμόδιων αντιδημάρχων και των εκπροσώπων της γερμανικής αποστολής, διερευνήθηκαν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και κοινές δράσεις για το επόμενο διάστημα, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην προσπάθεια ενίσχυσης της διασύνδεσης των Ιωαννίνων με τη Γερμανία μέσω της διεκδίκησης απευθείας αεροπορικής σύνδεσης, η οποία θα μπορούσε να τονώσει περαιτέρω τον τουρισμό, την επιχειρηματικότητα και τις κοινωνικές ανταλλαγές.

Σχολιάζοντας τη σημασία της επίσκεψης, ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμά Μπέγκας, δήλωσε ότι η αδελφοποίηση των πόλεων δεν μπορεί να περιορίζεται σε εθιμοτυπικές επισκέψεις, αλλά στόχος είναι η οικοδόμηση ουσιαστικών συνεργασιών με πραγματικό αποτύπωμα για τις τοπικές κοινωνίες.

Συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι οι δύο περιοχές συνδέονται με ισχυρούς δεσμούς φιλίας και ιστορίας και πλέον περνούν σε ένα νέο στάδιο μέσω της διπλωματίας των πόλεων, η οποία δημιουργεί νέες ευκαιρίες και φέρνει πιο κοντά τους πολίτες.