Με την κατάθεση ένστασης αντισυνταγματικότητας από το ΠΑΣΟΚ κατά των διατάξεων που προβλέπουν την κατάργηση του δεύτερου γύρου στις αυτοδιοικητικές εκλογές, ξεκίνησε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Παναγιώτης Δουδωνής, χαρακτήρισε το προτεινόμενο εκλογικό σύστημα «αλαμπουρνέζικο» με «καλπονοθευτικά χαρακτηριστικά», υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να χειραγωγήσει την ψήφο των πολιτών, ώστε να αποφύγει δυσάρεστες εκπλήξεις, όπως αυτές που αντιμετώπισε στις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις.

Το νομοσχέδιο, βασικό σημείο του οποίο είναι η θεσμοθέτηση εκλογής αιρετών «σε έναν γύρο», έγινε δεκτό από την πλειοψηφία της επιτροπής. Επί της αρχής του νομοσχεδίου η ΝΔ τάχθηκε «υπέρ», ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η Πλεύση Ελευθερίας τάχθηκαν «κατά», ενώ ΠΑΣΟΚ, Ελληνική Λύση και «Νίκη» επιφυλάχθηκαν για την Ολομέλεια.

Η αλλαγή του συστήματος στις αυτοδιοικητικές εκλογές (σ.σ. σε έναν, αντί για δύο γύρους) φέρνει μεγαλύτερη συμμετοχή, η οποία «δίνει μεγαλύτερη δύναμη στους δημάρχους» είπε ο κ. Λιβάνιος.

Σημείωσε μάλιστα ότι το προτεινόμενο εκλογικό σύστημα θα διευκολύνει τις προεκλογικές συνεργασίες, την κάθοδο κοινών ψηφοδελτίων, τον προγραμματικό διάλογο προεκλογικά, σε αντίθεση με αυτά που συμβαίνουν μεταξύ πρώτης και δεύτερης Κυριακής, πρόσθεσε ο υπουργός Εσωτερικών.