Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συγκαταλέγεται στις κυβερνήσεις που πιέζουν για τη δημιουργία σε τρίτες χώρες των λεγόμενων «κέντρων επιστροφής» μεταναστών.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, η Ρουάντα και το Ουζμπεκιστάν εξετάζονται ως πιθανοί τόποι εγκατάστασης αυτών των κέντρων, τονίζεται σε ανακοίνωση της Νέας Αριστεράς:

«Επί της ουσίας, η Ευρωπαϊκή Ένωση, μαζί και η κυβέρνηση της χώρας μας, σχεδιάζουν τη μεταφορά ανθρώπων σε φυλακές που θα βρίσκονται σε άσχετες με τους ίδιους χώρες, κατά παράβαση του Διεθνούς Δικαίου, όπου θα αναμένουν την απέλασή τους μακριά από κάθε ουσιαστικό έλεγχο και προστασία.

Τέτοιου είδους σχέδια έχουν κριθεί στο παρελθόν παράνομα. Το σχέδιο της Βρετανίας για τη Ρουάντα απορρίφθηκε από το Ανώτατο Δικαστήριο, εξαιτίας των σοβαρών ελλείψεων του συστήματος ασύλου και του κινδύνου επαναπροώθησης.

Τα κέντρα της Ιταλίας στην Αλβανία προσέκρουσαν επανειλημμένα στα δικαστήρια, ενώ πρόσφατη γνωμοδότηση της Γενικής Εισαγγελέως του Δικαστηρίου της ΕΕ υπογράμμισε ότι η μεταφορά εγκαταστάσεων εκτός ευρωπαϊκού εδάφους δεν απαλλάσσει κανένα κράτος από τις υποχρεώσεις του βάσει του ευρωπαϊκού δικαίου».

Η Νέα Αριστερά ζητά τη δημιουργία εδώ και τώρα ασφαλών και νόμιμων οδών μετανάστευσης και ασύλου, όπως επίσης και τη νομιμοποίηση των μεταναστών που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα ώστε να έχουν πλήρη δικαιώματα και να ενταχθούν αρμονικά στον παραγωγικό και κοινωνικό ιστό της χώρας.

Οι μετανάστες δεν είναι εχθροί μας. Στηρίζουν την οικονομία, εμπλουτίζουν την κοινωνία μας και μπορούν να συμβάλουν στην οικονομική και κοινωνική ευημερία.